+(45) 22 21 74 07 info@scharf.dk

Salgs- og leveringsbetingelser

VI ANVENDER GLS TIL LEVERING I DANMARK

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.scharf.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne samt øvrige udland.

Bestilling og betaling
Scharf.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.

For at handle på Scharf.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept og/eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.

Eventuelle ekstra betalinger for fx fragt og betalingskortgebyrer vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale.

Når du er klar til at bestille, klikker du på ”Til kassen”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, telefonnummer, betalingsform og vælger leveringsform.

Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Bestil og betal”. Herefter går din ordre videre til Scharf.dk og kan ikke længere ændres.

Du er forpligtet til at oplyse en korrekt adresse til leveringen af varerne. Hvis adressen, du har oplyst, ikke kan bekræftes, forbeholder Scharf.dk sig ret til at tilbageholde levering og annullere ordren.

Annullering af ordrer
Scharf.dk kan annullere en ordre, hvis ikke det er muligt at levere den bestilte vare. Du vil blive underrettet hvis en sådan situation skulle opstå, ligesom enhver betaling eller reservation foretaget på et betalingsmiddel vil blive returneret/annulleret.

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse
Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering pr. e-mail for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse/salgskvittering fra os.

14 dages fortrydelsesret
Når du handler hos Scharf.dk har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

På nogle varer er der ikke fortrydelsesret, eller du kan miste din fortrydelsesret. Følgende varer er undtaget af fortrydelsesretten:

Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, når forseglingen er brudt efter leveringen (det gælder altid plejeprodukter og tilskudsfoder).

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os skriftlig meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen.

Returnering
Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til os ved at bruge den samme speditør der leverede forsendelsen til dig: GLS – https://gls-group.eu/DK/da/home

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor kvittering fra speditør samt evt. track and trace nummer.Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.

VIGTIGT
Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 3 dage efter, du har fortrudt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.

Tilbagebetaling
Når vi modtager varen, kontrollerer vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet, dog fratrukket evt. fragt. Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi

• du reelt har taget varen i brug,
• den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
• du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
• du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype m.m.

Reklamation – Hvis der er noget galt med varen
Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal kontakte os inden for ”rimelig tid”
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 14 dage efter fejlen blev opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til info@scharf.dk eller telefonisk på +45 22 21 74 07.

For at vi kan vurdere din reklamation, skal vi bede dig om følgende:
1. Send os en kort beskrivelse af, hvordan skaden eller defekten er opstået. Bemærk venligst, at du bør kontakte vores kundeservice, så snart du opdager defekten.
2. For at dokumentere defekten skal du sammen med beskrivelsen sende 4-5 billeder.
Defekten skal fremgå tydeligt på minimum ét af billederne. Derudover skal du sikre, at dine fotografier viser hele produktet, én gang foran og bagpå.

3. Send billederne pr. e-mail til info@scharf.dk
4. Oplys venligst hvilket ordrenummer varen er købt på – eller vedlæg kopi af ordrebekræftelse/kvittering
5. Efter vi har modtaget dine billeder, behandler vi hurtigst muligt din reklamation.

I tilfælde af at du skal returnere vare(r) bedes du sende varerne til:
Scharf
Lyngdalen 2
DK-2850 Nærum

(Bemærk: Der kan ikke indleveres pakker personligt på denne adresse)

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.